Cum se face fusta simpla cu elastic (si buzunare)?

De cand am tinut workshop-ul in iulie am promis ca o sa fac un tutorial pentru fustele facute acolo. Pozele le-am facut tot prin iulie, dar abia acum ma incumet sa scriu  :)

Avem nevoie de:

  • material pentru fusta – latimea standard de 140cm e suficienta pentru oricine. Daca esti mai slabuta, poate o vrei chiar mai putin ampla. Pentru lungime trebuie sa te hotarasti cat de lunga vrei sa fie fusta, si apoi sa daugi 3 cm pentru tiv si rezerva de coasere din talie. Eu imi fac fustele lungi de 45-48cm, dar eu am doar 1,5m, s-ar putea ca 45 de cm sa fie cam putin pentru persoane cu o inaltime normala.
  • elastic – cel mai bine e sa masori pe tine cat iti trebuie. Nu exista o formula universala, pentru ca unele se intind mai putin decat altele, dar sigur nu o sa fie mai lung decat circumferinta taliei tale.
  • foarfece, ata, bolduri.

Daca nu vrei sa te complici din prima cu buzunare poti sa cosi dreptunghiul de material pe laturile scurte si sa sari direct la pasul 5.

Altfel taie materialul in 2 – ne trebuie o bucata pentru fata si una pentru spate.

Pasul 1

Avem nevoie de 4 bucati de buzunar, 2 in fata, 2 in spate. Nu am un tipar pentru buzunare, pur si simplu am pus mana peste o bucata de material indoit in 4 si am trasat o forma de fasole burtoasa🙂.

Buzunar

Pasul 2

Aseaza buzunarele fata pe fata peste partile fustei si coase-le cu o rezerva de 0,5cm. Intoarce buzunarul si calca bine.

Pasul 3

Acum punem fata peste spate, fata pe fata, prindem in bolduri si coasem de jur imprejur cu rezerve de 1 cm.

Pasul 4

Facem o crestatura in rezerva partii din spate pentru a putea calca rezervele desfacut. Asezam buzunarul peste fata fustei si il coasem de fusta in partea de sus.

Pasul 5

Indoim de doua ori cate 1 cm pentru tiv, coasem si calcam.

Eu am folosit un bumbac foarte fain, care se coase/calca usor. Dar in general e bine sa calci tivul si inainte de a-l coase, si daca e nevoie sa-l prinzi si in bolduri.

Pasul 6

Pregatim elasticul – coasem captele sa formam un tub si ii dam un zig zag pe margini sa nu se desire.

Pasul 7 si ultimul!

Imparte elasticul si fusta in 4 parti egale. Daca diferenta dintre elastic si fusta e mare (circumferinta fustei dubla sau mai mare fata de elastic), poti sa imparti in mai multe. Eu am impartit in 8 cred. Apoi coase elasticul de fusta, fata pe fata, tragand usor de elastic.

Mare grija la ultimul pas, eu mi-am cusut un deget dupa cum se vede si in poza🙂. A fost prima oara in 5 ani de cand cos si nu a fost asa groaznic cum imi inchipuiam ca e.

Nu aveam niciun cui pe peretele ala, intarizam la servici, asa ca mi-am rugat cosortul sa faca pe “modelul”

Daca iti faci o fusta folosind acest tutorial, mi-ar placea foarte mult sa o vad🙂.

What do you think?

