The couture dress: aproape de prima proba + home made wax tracing paper

In cursul de pe Craftsy, Susan Khalje copiaza tiparul pe muslin cu ajutorul unei foi mari de “waxed tracing paper”. Adica un fel de indigo mare, nu neaparat de culoare indigo🙂, ea foloseste o foaie rosie. Din comentariile de la curs, se pare ca aceasta hartie de copiat se gaseste destul de greu chiar si in US, deci nu mi-am facut sperante ca o sa gasesc asa ceva la noi.

Wax tracing paper from A Fashionable Stitch shoppe

Wax tracing paper from A Fashionable Stitch shoppe

Am cumparat un carton mare, chipurile A0, si 8 foi de infigo albastru. Am lipit foile de indigo pe carton cu banda dublu adeziva, iar cartonul s-a dovedit a fi undeva intre A1 si A0, pentru ca au incaput numai 4 foi intregi A4 si inca niste bucati.

Home made wax tracing paper

Home made wax tracing paper

Recent am gasit hartie de asta smechera de care nu au americanii la noi in tara!!! Poti sa crezi? Am sa cumpar si eu curand, am si niste tipare in wishlist🙂

Hartie de copiat Burda

Hartie de copiat Burda

Cu hartia de copiat pregatita, am mai facut cativa pasi timizi spre rochia mea couture. Am taiat piesele tiparului si am marcat cu rosu linia de coasere. Spre deosebire de tiparele Burda, tiparele la plic vin cu rezerva de coasere inclusa. Fapt care m-ar bucura in mod obisnuit, dar Susan explica in curs ca e important (si logic) sa vedem linia de coasere cand facem proba si sa facem ajustarile in functie de ea.

Linia de coasere marcata cu rosu, la 5/8″ fata de marginea marimii 10

Pentru a copia tiparul pe material m-am folosit de o rotita zimtata dintr-un set de la Lidl. Am marcat conturul fiecarei piese, toate semnele de  imbinare, si bineinteles directia firului drept. Pense nu exista, ca le marcam si pe ele.🙂

Rezultatul este multumitor. E o metoda foarte rapida de a copia tiparele. Va trebui sa am grija sa marchez mereu dosul materialului. Desi cred ca iese la spalat albastrul asta, spre deosebire de hartia cerata, despre care am citit ca lasa urme permanente. Si chiar daca materialul era alb, pe el nu a ramas nicio alta urma de albastru in afara de liniile trasate de mine.

Dupa ce am copiat tot, am desprins tiparul de pe material, pastrand in continuare piesele prinse in bolduri. Cu partea “marcata” in sus am trasat din nou toate liniile, ca sa transfer marcajele si pe partea de dedesubt.

Urmeaza sa cos rochia de proba si sa fac ajustarile necesare. Sper sa nu fie prea multe. Dupa ce voi fi multumita de modul in care se aseaza rochia pe mine, va trebui sa transfer toate marcajele de pe bumbacul asta alb pe dublura. Pana atunci trebuie sa gasesc o solutie, pentru ca dublura mea e o culoare inchisa. Am auzit ca Burda face hartie cerata de copiat si pe alb si galben. Sper sa ma ajute prietenul meu Google sa gasesc o sursa in Romania. Poate cei care au rosu si albastru au si alb/galben, am sa cercetez problema🙂.

Edit: Au si alb/galben, deci urmeaza o comanda curand.

Pana acum am petrecut 4 ore pentru acest proiect, timp in care au intrat:

  • decupat tipar
  • calcat tipar
  • calcat material
  • marcat linia de coasere
  • prins tiparul de material si taiat fiecare piesa
  • marcat tiparul pe material cu indigo

What do you think?

